W trosce o naszych młodych widzów prosimy o przestrzeganie ustalonych dla danego spektaklu granic wiekowych.
Cykl twórczych spotkań teatralnych, adresowany do dzieci w wieku
przedszkolnym (3-5 lat) oraz młodszych uczniów (6-8 lat) i bliskich im dorosłych.
Drobnostki to nowe spojrzenie na otaczającą rzeczywistość. Oddają należną uwagę zjawiskom niewielkim, pytaniom błahym, olśnieniom codzienności. Inspirują tworzenie sytuacji w nurcie site-specific, pozwalają na ich głębokie umocowanie w wewnętrznym pejzażu uczestników. Uruchamiają wyobraźnię, pobudzają kreatywność. Prowokują do zadawania pytań i odważnego podejmowania własnych aktów twórczych. Uzmysławiają, jak blisko dziecięcym rozważaniom i artystycznym wypowiedziom do największych filozoficznych traktatów i dzieł, dziś uznawanych za wybitne. Bo Drobnostki to cykl dla zdolnych i wrażliwych artystów, niebojących się eksperymentów i nowych form.
Drobnostki otwierają przestrzeń spotkania Dziecka i Dorosłego. Inicjują sytuacje wolne od codziennego pośpiechu, sprzyjają praktyce uważności. Pozwalają dziecku na znalezieniu w rodzicu czułego partnera codziennych odkryć i fascynacji. Dorosłych zapraszają do odnalezienia przyjemności z najprostszych doświadczeń, docenienia zaszczytu bycia towarzyszem
i przewodnikiem dziecięcej podróży. Drobnostki inspirują do wspólnego bycia z dzieckiem na spacerze, w domu i w podróży tramwajem.
Poszczególne spotkania są dostępne dla uczestników z niepełnosprawnością wzroku lub słuchu. Bo Drobnostki to również zachęta do wymiany doświadczeń. Różne sposoby odczuwania i opowiadania o otaczającej rzeczywistości odsłaniają cały wachlarz nowych możliwości. Inspirują współdziałanie i przełamywanie schematów. Otwierają oczy i uszy na odkrycia, które umykają w powszedniej rutynie.
Czas trwania: 45-60 min
Prowadzenie spotkań: Marta Kurowska, Robert Maniak
Tłumaczenie PJM:
UWAGA: Na warsztatach mogą być robione zdjęcia w celach dokumentacyjnych. Udział w warsztatch jest jednoznaczny ze zgodą na robienie zdjęć.
Przydatne informacje dla rodziców:
rodzice i opiekunowie biorą w zajęciach czynny udział. Spotkanie to przede wszystkim przestrzeń wspólnego działania, poznawania się i budowania więzi pomiędzy dzieckiem i bliskim dorosłym. Rolą prowadzących jest inspirowanie nowych sytuacji oraz wspieranie Was w procesie;
spotkanie wcześniejsze jest adresowane dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat, późniejsze – dla uczestników w wieku od 6 do 8 lat. To Państwu, którzy znacie swoje dzieci najlepiej, pozostawiamy ostateczną decyzję o wyborze godziny spotkania. Zachęcamy jednak do przestrzegania zasugerowanych granic wiekowych. Jako prowadzący będziemy posługiwać się zróżnicowanymi narzędziami, adekwatnymi do wieku dzieci, dla których spotkanie jest dedykowane;
podczas spotkań będziemy doświadczać świata wszystkimi zmysłami, a niektóre ślady naszych odkryć mogą pozostać na koszulce lub spodenkach. Prosimy, zadbajcie o wygodne, ubranie, które może ulec wybrudzeniu – zarówno dla Was, jak i dla Waszych dzieci;
na spotkania zapraszamy dzieci z jednym opiekunem. Dysponujemy ograniczoną liczbą miejsc i zależy nam, żeby jak najwięcej dzieci mogło wziąć udział w zajęciach;
jeśli Wy lub Wasze dzieci macie szczególne potrzeby (związane z niepełnosprawnością, zdrowiem lub innymi kwestiami), nie wahajcie się ich zgłaszać podczas zapisów. Postaramy się je uwzględnić podczas projektowania spotkań. Taka wiedza pozwoli nam wszystkim na bezpieczną i komfortową zabawę.
Warsztaty są bezpłatne.
Obowiązuje rezerwacja miejsc przez formularz.
UWAGA:
Przesłanie formularza nie jest równoznaczne z zapisem na zajęcia. Potwierdzeniem udziału jest e-mail zwrotny, wysłany przez Wrocławski Teatr Lalek z informacją o rezerwacji miejsca na warsztatch.
Chodźmy na spacer! I niech prowadzą nas uszy. Jaki jest najgłośniejszy dźwięk? A jaki najcichszy? Damy się porwać dźwiękom ciągłym, wysokim i niskim. Wsłuchamy w przyrodę i w dźwięki maszyn. Wychwycimy rytmy i melodie. Zastanowimy się, czy to, co słyszymy nam się podoba. Wybierzemy najładniejsze odgłosy i ułożymy z nich idealny dźwiękowy pejzaż. I zastanowimy się, co zrobić, żeby nie pozostał on tylko utopią.
Spotkanie dostosowane do potrzeb uczestników z niepełnosprawnością wzroku.